Sunday, April 08, 2018

Oviss, ovass och oklar

Jaha, så har en helg igen gått till historien och vet ni från och med imorgon, från och med då blir det, hör och häpna, lite allvar för min del. Jag ska på radioskola. Och ja, sen ska jag förhoppningsvis göra lite radioprogram. HUR och VARFÖR och VAD, frågar ni er alla? Jag har bara ett svar på den frågan: Svenskfinland. Men jag kommer att göra mitt absolut bästa.

I helgen var det poesidagar och jag lyckades släpa mig till ett evenemang, nämligen Poetry Slam på Skolan. Det bästa med det var kalibreringspoeten Roxanna Fellman, som om möjligt blir bara mer fucking awesome för varje gång man ser henne - både som människa och som poet. HÅLL ÖGONEN PÅ HENNE, säger jag. Och ja, nu börjar jag förstå det här att man blir äldre och får såna där ögonstenar som är avsevärt yngre än en själv. Förut har man mest beundrat sådana som är äldre än en, men ja se, nu är man i ett sånt brytningsskede att det kommer UNGA som ger en hopp! Hoppas på fler, fler, fler sådana där.

Och nu, nu har jag just deltagit i en nättävling i vilken man på 500 tecken skulle förklara varför man förtjänar en gratis road trip med hyrbil och fickpengar i sommar. Jag kommer att vinna, jag känner det på mig (hihi).

Men nu är jag seriöst bara nervös, för att resten av våren fram till cafétiderna, kommer att vara oviss, ovass och oklar och full med nytt, nytt, nytt. Fuck it all.

2 comments:

Roxanna Fellman said...

Jag hitta din blogg idag och första man läser är såna här juttun om sig själv, blir ju helt rörd. Tror inte att nån kallat mig för sin ögonsten förut heller. Man tackar och bockar!

ponks said...

Nämen! You are so worth it!!